Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

Marketing online

Napsala: Alena Hytychová

 

Pro některé stále mystrérium, pro jiné holá nezbytnost. I přes krátkou dobu své existence dnes internetový marketing představuje celou řadu promyšlených nástrojů, jejichž cílem je zvýšit prodej výrobků nebo služeb. A ti, kteří je umí používat, svého cíle zpravidla dosahují, aniž by se museli stát počítačovými experty.  Použití těchto nástrojů je totiž zpravidla jednoduché a intuitivní.

 

Co patří do online marketingu

 

Internet je dnes už plný nabídek českých i zahraničních online služeb orientovaných na marketing. Co se začátečníkovi jeví zpočátku jako mírný chaos, dává po chvilce na zorientování smysl. Malým firmám často stačí jen účinná propagace na internetu včetně dobré pozice ve vyhledávačích. K tomu lze využít možnosti neplacených i placených reklam. Střední a velké firmy už mají náročnější požadavky: s pomocí online aplikací mohou provést průzkum trhu, zasílat newslettery pomocí e-mailu nebo proniknout do sociálních sítí. Tyto služby také často bývají součástí celých systémů pro vedení firmy.

 

Online reklama: jak být vidět na správném místě

 

Mít vlastní webové stránky se už považuje za samozřejmost. Méně samozřejmé ale bývá postarat se o to, aby se na tyto stránky dostali i zákazníci. Jednou z cest je účinná optimalizace stránek pro vyhledávače, známá jako SEO (search engine optimization). Tato optimalizace je často zdlouhavý proces vyžadující pomoc specialisty a podnikateli nemusí stačit. Pak přicházejí ke slovu online reklamy. Mezi úspěšné systémy patří  například služby dvou nejpoužívanějších vyhledávačů Google Adwords com a Sklik cz. Jejich výhodou je, že uživatel zaplatí jen za skutečnou návštěvu svých stránek.  Další možností z mnoha je česká služba Etarget cz nebo na jiném principu fungující provizní systém Post Affiliate Pro, založený na partnerství webů s vyplácením provize z uskutečněných obchodů.

 

E-mail marketing

 

Firmy často dávají přednost přímému oslovení svých zákazníků. Takovým firmám se k využití nabízejí online služby pro tvorbu profesionálních newsletterů a jejich rozesílání.  Jako příklad za české služby můžeme jmenovat Mailkit. Jde o systém, ve kterém uživatelé vytvoří svůj e-mail s využitím vybrané šablony, vytvoří seznam pro zasílání a mohou i vyhodnocovat účinnost kampaně podle detailních statistik. Cena za využití služby se odvíjí podle počtu odeslaných e-mailů.  Zahraniční služby GetResponse com a MailChimp com jsou ještě o krok dále, umožňují například náhledy z různých e-mailových klientů, testování a sdílení na sociálních sítích. Služba Mailchimp navíc přináší i výhodu finanční – s její pomocí lze měsíčně odeslat zdarma i 12000 e-mailů.

 

Online výzkumy trhu

 

Čím začíná každé snažení na poli marketingu, je dobrá znalost trhu. S českými službami se v této oblasti průzkumů trhu doslova roztrhl pytel. Za všechny jsou to například Marketagent com, Easyresearch biz, Likeex eu a Click4survey cz. V jednoduchém uživatelském prostředí vytvoří uživatel dotazník, který je pak umístěn na zvláštní webové stránce. Služba většinou zajistí za poplatek vyplnění dotazníku respondenty a firma získá výsledek v podobě přehledné zprávy s grafy a tabulkami. A protože nabídka je v této oblasti opravdu pestrá, je dobré si dopředu udělat srovnání a pak teprve vybrat.

 

Balíčky služeb: vše na jednom místě

 

Pokud chce firma z jednoho místa řídit průzkumy trhu, zapojit se do sociálních sítí, posílat e-maily nebo organizovat akce, může využít  jedné komplexní služby, jakou je například ConstantContact com. Ještě výraznější integraci do aktivit firmy pak představuje komplexní řešení celého systému – mezi českými službami je to Sprinx CRM, zacílený na oblast obchodu a vztahů se zákazníky.

 

Nabídka online marketingových služeb se stále rozrůstá. Pro nezasvěcence může zpočátku působit chaoticky a před nalezením té správné cesty hrozí riziko slepých uliček a promarněných investic. Proto mnoho firem volí oprávněně třeba i jednorázovou spolupráci se specializovanou firmou.

 

 

Zpět na úvodní stránku Průvodce

 

 




 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři: