Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

30 doporučení pro úspěšné prezentování a vzdělávání na dálku přes webináře

Napsal: Michal Martoch

 

Uspořádat živou online prezentaci nebo webinář vyžaduje odvahu i talent. Žádný učený ale z nebe nespadl a s trochou cviku a potřebného know-how lze dosáhnout dobrých výsledků. Následujících třicet rad vystihuje základ, kterého byste se měli držet.

 
Základ dobré online prezentace: logicky, srozumitelně, přehledně


1. Vaše prezentace by měla mít jasnou strukturu: svůj začátek, střed i konec.

2. Mějte dopředu připravený program webináře, kterého se v průběhu prezentace budete držet.

3. Udržujte svou online prezentaci co nejjednodušší. Zobrazujte jednotlivé body jeden po druhém tak, jak o nich budete mluvit.

4. Soustřeďte se výhradně na to, co je pro vaše publikum důležité.

5. Vizuální zážitek řekne více než tisíc slov. Přidejte fotografie a obrázky, které objasní vaše myšlenky.

6. Darujte účastníkům krátký a přehledný dokument vystihující hlavní myšlenky vašeho výkladu.

7. Budete v průběhu online prezentace pracovat s dalšími dokumenty? Nahrajte je do systému aspoň hodinu dopředu a své posluchače na ně upozorněte.
 
Jak si získat a udržet pozornost publika


8. Důležité je dobře začít a vzbudit ve vašich posluchačích očekávání, že se dozvědí něco opravdu zajímavého. Překvapte novým poznatkem, naznačte velké možnosti, použijte humor.

9. Mluvte s  upřímným nadšením a usmívejte se.

10. Váš webinář nemusí být přímo divadelní vystoupení, ale oživující prvky jako video nebo hudba mohou přispět k tomu, abyste své publikum nenudili.

11. Vyprávějte příhody na dokreslení svého výkladu. Ukážete tak, že reálně žijete to, o čem mluvíte.

12. Nepřetahujte deklarovanou délku webináře. Ideální čas pro online prezentaci je do 60 minut, zvlášť pokud prodáváte.

13. Webinář a celé prezentace bude zábavnější, pokud do ní zapojíte ještě moderátora nebo dalšího prezentujícího.


14. Udržte si pozornost tím, že budete používat ankety a necháte odpovídat účastníky do chatu.
 
Být v kontaktu s posluchači


15. Zapojte své posluchače do dění. Ptejte se jich, nechte je hlasovat, povídejte si s nimi přímým připojením do konference a to včetně jejich videa.
 
16. Pokud je to možné, zajímejte se o to, co vaši posluchači očekávají od vaší prezentace. Můžete tomu přizpůsobit svůj výklad.


17. Vytvořte přátelskou atmosféru. V malých skupinkách se můžete domluvit, že budete oslovovat účastníky křestním jménem.


18. Jestli nepoužíváte
videokonferenci, zobrazte svoji fotografii, případně fotky dalších prezentujících a pokud je to vhodné, přidejte i účastníky vaší prezentace. 


Zajistit kvalitní zvuk


19. Na začátku webináře se ujistěte, že vás všichni dobře slyší.

20. Vždycky používejte sluchátka s mikrofonem. Vyhýbejte se mluvení přes přes mikrofon zabudovaný v počítači nebo mobilní telefon - vzniká tím nepříjemné echo.

21. Mluvte nahlas, jasně a zřetelně artikulujte.

22. Pokuste se eliminovat hluky na pozadí, ať už je to křik vašich dětí nebo štěkání psa.

23. O svůj hlas pečujte – těsně předtím, než začnete mluvit, raději nejezte mléčné výrobky, vyhněte se i cigaretám, kávě a alkoholu.


Jak zdokonalit vlastní projev před online publikem


24. Zkušenost dělá mistra. Procvičujte se v prezentování, co nejvíce můžete. I lektoři s mnohaletou zkušeností se často cítí při prvních webinářích nervózní.

25. Nacvičujte své vystoupení dopředu. Požádejte spolupracovníka o spolupráci nebo sledujte sami sebe na druhém počítači.

26. I naostro je výhodné vidět to, co vidí vaši posluchači. K tomu se výborně hodí druhý počítač.

27. Při svém výkladu mějte po ruce vytištěné poznámky nebo druhý monitor. Raději si ale nepište doslovný scénář! Ten by vás spíše svazoval a nedovolil vám pružně reagovat na situaci. Pracujte jen s hrubými body.

28. Vyzkoušejte si, jestli se vám nebude lépe přednášet vestoje, pokud vám to ovšem technické možnosti dovolí.

29. Ať už používáte jakýkoliv
videokonferenční nebo webinářový systém, naučte se s ním zacházet tak, aby vás jen tak něco nezaskočilo.

30. Budujte své sebevědomí. Po skončení webináře si v duchu projděte jeho průběh a připomeňte si momenty, které se podařily. Teprve potom si připusťte chyby – zvýšíte tím pravděpodobnost, že se jim příště vyhnete.

 

Chcete uspořádat vlastní online prezentaci nebo webinář a nevíte, jak začít? Poradíme vám.

 

Zpět na úvodní stránku Průvodce 

 

 




 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři: