Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

Výsledky průzkumu: Práce na dálku a webináře 2011

Napsal: Michal Martoch        Datum: 20. 4. 2011

 

Na začátku roku 2011 proběhl na portálu Workline.cz průzkum na téma Práce na dálku a webináře. Zúčastnilo se ho celkem 216 respondentů. Přinášíme vám kompletní grafické a textové výsledky, které budou dále použity pro další propagaci práce na dálku a webinářů v ČR.

 

 

Výsledky průzkumu: Práce na dálku a webináře

 

Termín průzkumu: únor - březen 2011

Počet respondentů: 216 - můži 43%, ženy 57%
Počet otázek: 18

 

Kompletní výsledky průzkumu ve formátu PDF ke stažení >

 

 

Cílem průzkumu bylo zhodnotit současné vnímání webinářů a jejich faktický přínos pro účastníky a dále postoj  k práci na dálku v pracovním prostředí v ČR. Výsledky budou použity pro další podporu a šíření povědomí o přínosech práce na dálku a jednotlivých nástrojích, které jsou k tomu nezbytné (webináře, videokonference, online kancelář apod.).

 

Webináře

Minimálně 1x se webináře zúčastnilo 71% respondentů. Zbývajících 29% dosud webinář neabsolvovalo (žádné téma je nezaujalo nebo neměli čas). Pouze 1 člověka webináře nebaví. 192 lidí vnímá webináře jako perspektivní pro jejich osobní vzdělávání do budoucna, 96 lidí pro vzdělávání pracovníků v jejich organizaci, 54 lidí pro vzdělávání zákazníků, marketing nebo prodej. Jednoznačně z toho vyplývá, že webináře mají skutečně vynikající potenciál stát se plnohodnotnou alternativou k fyzickým školením, seminářům nebo přednáškám.


Jako
hlavní pozitivní přínosy vnímají respondenti úspory času a nákladů na cestování (194), příležitost účastnit se odkudkoliv (183) nebo možnost pustit si kdykoliv později videozáznam z webináře (158). Webináře pomáhají introvertním lidem odstraňovat jejich strach z dotazování na veřejnosti nebo v kolektivu. 39 osob uvedlo, že se nebojí zeptat na dotaz do chatu, což nelze při fyzickém školení.


Webináře jsou
akceptovány jako placené vzdělávání a nikoliv pouze v případě bezplatné varianty. 49% respondentů nevadí zaplatit za účast na webináři s přínosným obsahem. Toto tvrzení můžeme doložit i vlastní zkušeností s realizací placených webinářů. Pouze 13% lidí není ochotno platit za webinář, i když by zaplatili za fyzické školení.


58% respondentů si již minimálně jednou pustilo celý
videozáznam z webináře. Pouze 5% osob tento způsob odmítá s odůvodněním, že je to pro ně nezáživné. Přibližně 20% jednoznačně upřednostňuje účast na webinářích v reálném čase, než jejich nahranou pasivní formu.

 

31 respondentů již pořádá své vlastní webináře nebo plánuje s nimi začít v tomto roce.

 

Práce na dálku

Ve vzdálenosti do 10 km z domova do práce bydlí  58% respondentů. Více než 50 km od domova pracuje 6% osob.  Každý den pracuje z domova 25% respondentů. Dalších 35% pracuje z domova občas. Na otázku, jestli zvažuje jejich firma větší podporu práce na dálku uvedlo 51% respondentů, že nikoliv.  V 8% mají v úmyslu začít více podporovat práci na dálku v nejbližší době a 19% tak již pracuje. V odpovědích se neobjevuje žádný podstatný zdroj problémů při práci na dálku.


Pouze 18% respondentů přesně ví, jak ušetřit náklady nebo získat nové finanční příjmy zavedením práce na dálku. Tuto mezeru je nezbytné co nejdříve odstranit a to v rámci celé ČR. V opačném případě tak firmy ztrácejí konkurenceschopnost.


Nejčastěji využívaným nástrojem při práci na dálku je pochopitelně
email (148) a notebook (137). Stále existuje velký počet lidí (82), kteří mají pouze desktopy. Desktop je velkou brzdou při zavádění práce na dálku, přitom cenové rozdíly mezi notebooky a desktopy jsou v současné době minimální a mají skutečné opodstatnění jen v miminu příkladů (projektanti, grafici, apod.). Velký počet lidí (89) využívá pro svou online komunikaci Skype . Ten se stal v posledních letech synonymem levného internetového telefonování a jak je patrné ve značné míře prosákl i do firemního prostředí. Dobrou zprávou je, že 67 (31%) respondentů již používá mobilní telefony pro stahování svých emailů. Jedná se o velký posun, jenž významně podporuje práci na dálku. V hojném počtu jsou také využívány sdílené kalendáře ( 67) a online úložiště dat (61).



Závěr

Výsledky průzkumu ukazují na rostoucí zájem o práci na dálku a využívání jednotlivých nástrojů (online kancelář, webináře, videokonference) Ve srovnání se zahraničím mají ovšem firmy v ČR rozhodně co dohánět. Přitom dnešní technologie jsou již 100% připraveny na podporu plné nezávislosti firmy a jejich zaměstnanců na konkrétním místě, což sebou nese řadu finančních i nefinančních výhod. 

 

Zahraniční studie to jednoznačně potvrzují. Nedávno zveřejněná vnitro firemní studie společnosti Cisco, které se účastnilo 2000 zaměstnanců, uvádí:

  • 61% pracovníků při práci z domova zvýšilo svou produktivitu
  • 83% pracovníků zlepšilo schopnost spolupracovat s kolegy
  • 80% pracovníků zlepšilo kvalitu svého života


Zdroj: (
http://newsroom.cisco.com/dlls/2009/prod_062609.html)

 

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace online přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

Kontaktujte nás

Radka Nepustilová

Tel: +420 602 666 336

obchod@workline.cz

 

"Díky své dovenosti pracovat efektivně na dálku, nemusím stále sedět v kanceláři nebo za volantem. O své zákazníky se starám z domova a přitom s nimi můžu být mnohem častěji než kolegové z oboru v jiných firmách..."

Přečtěte si příběh Workline.cz

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři: