Workline - portál práce online, komunikace online a práce z domova

Google Apps

Napsal: David Skála        Datum: 23.10.2008

 

Vlastní emailová adresa např. ve tvaru: petr@novak.cz, praktický plánovací kalendář, sdílení dokumentů na jednom místě, nástroj pro telefonování přes Internet a chat, webové stránky vytvořené během několika minut a nastavitelný uživatelský vzhled. To vše a ještě více nabízí Google Apps – rozsáhlé řešení vhodné mimo jiné také pro práci a komunikaci online a práci z domova. Google Apps využijí jednotlivci, firmy, instituce, města a obce.

 

 

Google Apps pro každého

 

Každý člověk s průměrnou znalostí práce s počítačem se naučí základy práce v Google Apps za několik dní. Nejsou nutné žádné speciální znalosti programování ani pokročilé počítačové znalosti. Pokud se rozhodnete Google Apps vyzkoušet, můžete začít hned.

Skupiny, pro které je Google Apps určen

  • Firmy, instituce, města a obce (Google Apps for Business a Google Apps for Government) – přínáší výrazné úspory nákladů. Umožňuje zrušit nebo omezit drahé firemní servery. Google Apps standardně nabízí bezplatné řešení do 10 uživatelů. Pro větší počet uživatelů je nutné zakoupit účty přes autorizovaného reseller partnera Google.

 

  • Domácnosti a malé skupiny (Google Apps) – vlastní emailovou adresu ve tvaru petr@novák.cz nemá každý. Je to výborné překvapení a dárek pro blízké se zájmem o počítače a Internet.

 

  • Školy (Google Apps pro Education) – Google Apps nabízí zdarma registraci pro libovolný počet uživatelů (žáci a učitelé). Tato volba výrazně zjednoduší náročnost správy školní sítě

  

 

 

Google Gmail – kvalitní emailová služba

Vlastnosti Google Gmail

  • velikost schránky minimálně 7 GB na osobu

 

  • slučování emailové komunikace do jednoho emailu

 

  • kontextové vyhledávání také v textech emailů

 

  • organizování emailů pomocí štítků

 

  • kvalitní antivirová ochrana

 

  • pokročilý antispamový filtr

 

  • stahování pošty do lokálního klienta

 

  • odesílání upozornění na emaily pomocí sms zpráv


Gmail je emailová služba, která umožňuje spravovat email z webového prohlížeče nebo poštovního klienta typu MS Outlook. Velikost emailové schránky je možné považovat téměř za nevyčerpatelnou. V bezplatné verzi je k dispozici 7GB / osobu, což je více než 10 000 emailů. V placené verzi je to 25GB / osobu.


Nejlepší funkcí Gmailu je schopnost sdružování všech navazujících emailů do jedné skupiny. Tato funkce patří mezi neocenitelnou výhodu. Obzvláště důležité to je v případě, kdy  je nutné vyřizovat denně několik desítek emailů. Uživatel tak neztrácí přehled.


Gmail má vestavěnou vyhledávací funkci podobnou jako znáte na
Google.cz nebo na Seznam.cz. Umožňuje rychle vyhledání starších emailů podle zadaného klíčového slova. Ty jsou prohledávány nejen podle odesilatele nebo předmětu, ale také přímo v textech jednotlivých emailů. Emaily není možné standardně organizovat do složek. Namísto toho zde existují štítky, které lze přiřadit ke každému emailu. Jeden email, tak může získat více štítků a tím se stane součástí více „štítkových složek“ najednou. Štítky jsou pro větší přehlednost barevně odlišeny.


Ochrana emailů i vlastní emailové schránky je na velmi vysoké úrovni. K dispozici je zabudovaná pokročilá
antivirová ochrana a  antispamový filtr. Namísto řešení problémů se zavirovaným počítačem nebo mazání nežádoucích emailů, je možné se více soustředit na vlastní práci.

 

 

Google Talk - chat, který si pamatuje vše, co jste kdy napsali a umí telefonovat

Vlastnosti Google Talk

  • desktopová i online verze chatu

 

  • telefonování přes Internet pro 2 účastníky

 

  • ukládání ukončených chatů do emailové schránky jako emaily

 

  • funguje jako záznamník v případě nepřítomnosti


Google Talk patří do skupiny chatů neboli instant messagingu. Jedná se tedy o aplikaci určenou pro přímou komunikaci. Každý uživatel má přiřazený status, který ukazuje, jestli je daný kolega k dispozici.


Pro přímé spojení je zde funkce
telefonování pro 2 účastníky. Google Talk umožňuje bezplatně hovořit s lidmi po celém světě. Stačí k tomu jen sluchátka a mikrofon. Google Talk umožňuje taktéž zasílání dokumentů. Tato možnost je však pouze v instalované verzi. Umožňuje přenášet jakékoliv soubory bez omezení velikosti. Chaty lze psát i v případě nepřítomnosti. Pokud osoba na chat neodpoví, doručí se ji zpráva do emailové schránky. 

 

 

Google Apps Dokumenty - dokumenty na jednom místě dostupné odkudkoliv

Vlastnosti Google Dokumentů

  • vytváření textových dokumentů, tabulek a prezentací

 

  • chatování a společná práce přímo v dokumentech pro více uživatelů 

 

  • běžné funkce z Microsoft Office jsou k dispozici

 

  • ukládání PDF

 

  • vytváření online dotazníků, jejich odesílání a automatický sběr výsledků

 

  • sdílení dokumentů vybraným lidem

 

  • prezentování dokumentů online, tedy na Internetu

 

  • vkládání dokumentů přímo do webových stránek

 

  • přehledné třídění do složek


Google Dokumenty jsou uloženy online a uživatel má odkudkoliv přístup ke všem textovým dokumentům, tabulkám nebo prezentacím. S vlastními dokumenty se pracuje podobně jako s běžnými kancelářskými balíky typu Microsoft Office nebo Open Office. Všechny dokumenty lze nejen sdílet, ale i publikovat na webu. Je možné je všem zpřístupnit, bez nutnosti posílání emailem. Google dokumenty jsou vhodně využitelné také pro elearningové školení.

 

Samotné dokumenty je možné volně ukládat na počítač a opět je nahrávat zpět do Google dokumentů. Jejich ukládání se provádí do standardních formátů známých z Microsoft Office (.doc , .xls , .ppt., atd.). Každý uživatel má možnost uložit až 5 000 dokumentů.


Přínosy online dokumentů

  • Omezení zasílání dokumentů v příloze emailu - odstraní se obavy z toho, že přílohu partner neobdržel v pořádku.

  

  • Jeden aktuální dokument pro všechny – pomůže odstranit nepříjemný pocit, zdali se právě tiskne ta správná verze dokumentu, nebo jestli se pracuje na nejnovější verzi tabulky s týdenními tržbami.

  

  • Sdílení dokumentů mezi uživateli – pomocí sdílení lze zpřístupnit dokument ostatním a to pouze pro čtení nebo k plnohodnotné spolupráci. V dokumentech jsou zachovány všechny změny a kdykoliv je možné vrátit se zpět ke starší verzi.

  

  • Dotazníky, které se vyhodnocují samy - zajímavá funkce pro sběr informací. Jde o vytváření dotazníků/formulářů a následné vyhodnocování údajů. V jednoduchém editoru přidáváte potřebné typy otázek a způsob jejich odpovědí (textová odpověď, volba z více možností, volba z roletky atd.). Vytvořený formulář buď odešlete emailem nebo prezentujete jako webovou stránku. Výsledky vyplněných dotazníků jsou automaticky ukládány do tabulky a vyhodnocovány.

 

 

Google Kalendář – řekněte ostatním, kdy jste k dispozici a kdy vás lépe nerušit

Vlastnosti Google kalendáře:

  • plánování termínů a programů schůzek

 

  • možnost nahlížení do kalendáře ostatních

 

  • odesílání upozornění na schůzky pomocí sms zpráv

 

  • propojení Google kalendáře a Gmailu

 

Efektivní spolupráce skupiny lidí není možná bez řádného plánování. S využitím aplikace Google Kalendář toho snadno dosáhnete. Kalendář nezobrazuje pouze schůzky dané osoby, ale umožní zobrazit program kteréhokoliv z kolegů. Jednoduše se vybere čas, kdy mají všichni volno a schůzka se naplánuje. Kalendář následně automaticky odešle pozvánku všem účastníkům, kteří potvrdí nebo odmítnou svou účast.

 


Google Sites – webové stránky za několik minut publikují vše, co jste v Google Apps vytvořili

Vlastnosti Google Sites:

  • vytváření klasické webové stránky pro každého uživatele Google Apps

 

  • sdílení libovolných dokumentů z Google Dokumenty

 

  • zcela osobní kalendář nebo jen jednotlivé schůzky

 

  • možnost vytváření a publikování fotoalb
     
  • publikování libovolných textů

 

  • zpřístupnění databáze svých znalostí ostatním

 

Ukázky řešení Google Apps

 

Google dokumenty Úvodní stránka Google Apps Google Calendar

 

 

 

Zavedení Google Apps

Nastavení nového Google Apps systému je lépe přenechat zkušenému Google Apps správci nebo specialistovi, kteří se na tuto činnost zaměřují. V případě přechodu ze současného systému jako Microsoft Exchange nebo jiného, kde je nutné provést migrace či implementovat Google Apps do současných systémů, se bez specialistů rozhodně neobejdete. Snaha o přechod ve vlastní režii by tak byl značný hazard.


Zavedení samo o sobě neznamená pouze spuštění systému, ale především plné porozumění na straně běžných uživatelů, kteří budou schopni využívat Google Apps ihned v plném rozsahu. Z tohoto důvodu je školení základním kamenem. Tato skutečnost je nejčastěji podceňována  IT managery a správci vnitrofiremního IT, kteří občas zapomínají na fakt, že běžný uživatel není nadšenec do počítačů a nechce ztrácet čas zkoušením nových funkcionalit. Ten chce ovládat a efektivně používat daný systém okamžitě, protože mu jde především o přínos pro jeho vlastní práci.

 

 

Google Apps - pořiďte si online kancelář

 

 




 

 

   

 

 

Zasílání novinek

Pravidelné  články, zprávy a informace ze světa práce a komunikace na dálku přes Internet nebo práce z domova (přibližně 1x měsíčně). Zasílání nabídek práce z domova a online služeb.

 

Váš e-mail:

 

Respektujeme vaše soukromí a proto chráníme vaše osobní údaje.

 

 

 

Chcete být úspěšní anebo ušetřit čas i náklady?

 

Využivejte online služby, jejichž seznam naleznete v přehledném katalogu nebo si nechte vytvořit databázovou online aplikaci přímo na míru. Online školení a webináře vám pomohou získat informace nebo vzdělání na dálku přímo z kanceláře nebo domova. Podnikatelům, firmám a institucím ušetří značné náklady videokonference a telekonference či Google Apps, které vám zavedeme na míru. Získáte tak kvalitní nástroje pro efektivní práci a komunikaci online nebo provozování úspěšné práce z domova. Portál Workline přináší komplexní informace i řešení a je v ČR jediný svého druhu.

 

 

7 důvodů pro spolupráci s námi

1. Ušetříme vám až 70 % nákladů za vývoj online aplikací. Zkrátíme dobu vývoje aplikace o polovinu. Více...

 

2. Snížíme náklady až o 55 % při přechodu ze software na online řešení od firem Google nebo Microsoft. Více...

 

3. Zvýšíme efektivitu vašich obchodníků či zaměstnanců pomocí online schůzek (videokonference a telekonference). Více...

 

4. Zpřístupníme vaše školení většímu počtu posluchačů. Řešení bez nákladů na pronájem školicích místností. Více...

 

5. 25 miliónů lidí v USA pracuje na dálku. Pomůžeme vaší firmě následovat tento trend. Více...

 

6. Námi doporučované nástroje a postupy sami využíváme. Ověřeno 3 roky v praxi.

 

7. Naše konzultanty citoval například iDNES.cz, Hospodářské noviny, Penize.cz a další média.. Více...

 

Přečtěte si náš příběh

 

Reference

 

"S produktem Google Apps i jeho zavedením jsme spokojeni. Pomáhá nám v lepší organizaci jako je sdílení harmonogramu a dokumentů. Uvítali jsme i nové rozhraní pro vyřizování emailů. Především orientace ve starých emailech je mnohem rychlejší a úspěšnější."

 

Ing. Jiří Štěpán

jednatel společnosti Brio

 

Zobrazit další vyjádření zákazníků

 

 

 

Profesionální zavedení Google Apps

 

  • Nastavení domény
  • Vytvoření a nastavení uživatelských účtů
  • Migrace účtů ze současného klienta do Google Apps
  • Návody v českém jazyce
  • Školení a konzultace
  • Vývoj a úprava aplikací na míru

 

Cena od 7900 Kč bez DPH

 

Více informací o zavedení Google Apps

 

 

Sledujte nás:


 

 

Ochrana soukromí        2012 © Idealine Solutions s.r.o.        Mapa stránek      Inzerujte s námi

 

 

 

 

    Partneři: